בעלי חיים ציירים


בעלי חיים ציירים


לא ייאמן, אבל אמת: חברינו החיות יכולות להרוויח אלפי דולרים על הציורים שלהן.

תמונות, שציירו חתולים או כלבים, ואולי אפילו שימפנזות – הן בעלות ביקוש רב בקרב האספנים. גלריות גדולות בשמחה עושות תערוכות של ציורי החיות.
אנו רוצים להכיר לכם 10 אמנים ידועים:

קונגו השימפנזה

זה אולי האמן הידוע ביותר בעולם החיות. המחיר של ציוריו נע בין 800 ל- 9500 דולר. בשנת 2005, באחד המכרזים, 3 מציוריו נמכרו עבור סכום כולל של 14,400 ליש"ט. אבל את הניצחון הזה קונגו לא זכה לראות - הוא נפטר בשנת 1964 בגיל 10, משחפת. בין מעריציו של שימפנזה המוכשרת היו ציירים כמו פבלו פיקאסו וחואן מירו.


פילים מתאילנד

העלות של הציורים שלהם נעה בין 200 ל-12000 דולר. בסוף שנת 1990 הושק פרויקט לפיתוח יצירתיות ולהגנה על פילים אסיאתיים. שני אמנים - ויטלי קומר ואלכסנדר מלמד, המציאו שיטה ייחודית של לימוד ציור לפילים, ונסעו איתה לתאילנד. כיום, סניפים של AEACP קיימים לא רק בתאילנד אלא גם באינדונזיה וקמבודיה, וכן בסרי לנקה.


אוצלוט פדפוט

פדפוט האוצלוט חי בגן החיות בפיניקס, אריזונה. האוצלוט חי ביערות הטרופיים של אמריקה הלטינית, והוא חיה נדירה מאוד, ולכן לא כל גן חיות יכול להתגאות בחיות המדהימות הללו. ופדפוט - ייחודי כפליים: יש לו כשרון אמנותי נפלא, אשר התגלה על ידי עובדי גן החיות בשנת 2004. באותה התקופה, האוצלוט השתעמם מאוד בכלוב שלו. כדי איכשהו לעודד אותו, העובדים החליטו לתלות על קיר המתחם גיליון נייר ולעשות עליו כמה משיכות מכחול. בקרוב, אוצלוט התחיל להתעניין בנייר הציור, והתחיל להתחכך בו עם ראשו ועם צווארו, ולאחר מכן עם הגוף כולו. טכניקת ציור הזו מאוד נדירה אצל חתולים - בדרך כלל הם משתמשים ברגליים הקדמיות.


מוסטנג Choya

עלות היצירות של הסוס הזה: 900 – 10000 דולר. יום בהיר אחד, בעלת המוסטנג צבעה את הגדר שלה, וצ'ויה היה לידה. רנה, הבעלים של החיה, נזכרה לפתע שחיית המחמד שלה אוהבת לקחת בשיניה פריטים שונים. ואז היא החליטה לתת לו מברשת ולראות מה יקרה. היא חיברה פיסת נייר לגדר, טבלה את המברשת בצבע ונתנה אותה למוסטנג. וכך החלה הקריירה של סוס האמן.


Koopa הצב

מחיר הציורים שלו נע בין 125 ל -200 דולר. צב בשם Koopa שייך לאמנית ראוותנית קירה איין וורזג'י מארה"ב, שמציירת את תמונותיה בעזרת השדיים שלה. האמנית החליטה לצרף את חיית המחמד שלה לעולם הציור. זה לקח רק כמה חודשים. כיום, קופה הוא אמן ידוע, שתמונותיו נמכרות בכל מני מדינות ברחבי העולם.


שימפנזים צ'יטה

מחיר הציורים של השימפנזה הזו מתחיל מ- 135 דולר. השימפנזה הזו התפרסמה, כאשר בשנים 1930-1940 היא שיחקה בכמה סרטים של טרזן את החבר הנאמן שלו - צ'יטה הקוף. דרך אגב, צ'יטה - זכר. תמונותיו הוצגו במוזיאון הלאומי בלונדון. בשנת 2008 אף יצא ספרו האוטוביוגרפי "אני, צ'יטה", שמחברו לא צוין. בעלי השימפנזה מתבדחים, שחיה מוכשרת שכזו יכלה לכתוב אותו בעצמה.


דולפינים ארגס, גבייה וגלוריה

עלות הציורים:40 – 3000 דולר. דולפינים – הם היונקים הכי חכמים, ואין זה מפתיע שחלק מהם לעתים קרובות הופכים לאמנים. כך תושבי הדולפינריום במוזיאון הימי של ליטה, דולפינים ארגס, גבייה וגלוריה, זכו להצלחה גדולה. המאמן עוזר להם לצייר, בכך שמחזיק את בד הציור. את הצבעים דולפינים בוחרים בעצמם, וגם כן מחזיקים לבד את המכחולים. עבודה של השלישייה המפורסמת הזו הוצגו בתערוכה "הודעות של המים" (2010) במוזיאון של עולם האוקיינוס בקלינינגרד, וגם כן היצירות נמכרות לפעמים במכירות פומביות לשם צדקה.


ג'ק ראסל טרייר טילמוק צ'דר

עלות הציורים:1000 – 2150 דולר. היצירות של ג'ק ראסל טילי הוצגו כבר ב- 20 תערוכות פרטיות בארצות הברית ובאירופה. על הכישרון של הכלב הזה כתבו באסקווייר ובגוורדיאן, והוא השתתף גם בתוכניות טלוויזיה פופולריות. בשנת 2006 התפרסם ספר ביוגרפי, בו תוארה הדרך לקריירה של טילי. לדברי הבעלים של טילי, הכישרון של הכלב התגלה עוד בגיל 6 חודשים.


חזיר סמית'פילד

עלות הציורים: 50 – 150 דולר. בבית שלו בריצ'מונד (וירג'יניה), לחזיר Smithfield נתנו את הכינוי Pig-casso. בעלת החזיר הכישרוני, פראן מרטין, לימדה מהר את חיית המחמד שלה להחזיק את המכחול בפה ולהוביל אותו על פני הבד. על פי פראן, הצבע האהוב על סמית'פילד - כחול, כי אותו הוא בדרך כלל בוחר. וזה אף על פי שחוקרים טוענים שחזירים אינם מבחינים בצבעים. חזיר האמן ידוע בכל רחבי הארץ, והוא הוזמן אפילו לתכנית של אופרה ווינפרי. פראן מרטין לימדה את סמית'פילד לחייך ולדגמן לפני המצלמה, והוא עושה זאת בהנאה רבה.


שנבוב סטואי

ציוריו עדיין לא נמכרו. סטואי הגיע לביתה של תושבת אורגון - אנג'לה גודווין ממקלט לבעלי חיים נטושים. הבעלים החדשים של דוב הנמלים לימדו אותו כמה טריקים, כמו לנופף "ביד" לשלום, לנשק ואפילו להחזיק כפית בכפות שלו. לאחר מכן הם נתנו לו מכחולים. בהשוואה ליצירותיהם של בעלי חיים אחרים, תמונות של סטואי עשויות להיקרא חובבניות. אבל אנחנו לא יכולים לשלול את האפשרות שהכישרון שלו יכול להתפתח.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> עולם החי והצומח >> בעלי חיים ציירים